fredag, juni 27, 2008

BF+7

Det var ju idag det skulle ske enligt min, i mitt tycke, realistiska plan. Men då får det nog gå ganska snabbt för än har det inte börjat.

Varje kväll när jag går och lägger mig tänker jag förhoppningsfullt - i natt kanske det sätter igång!!??, för att sedan vakna nästa morgon och besviket konstatera - nähepp inte nu heller.

Den mest påtagliga känslan just nu är annars - ÄHH, DET BLIR NOG INGET!

Igår morse hettade det i alla fall till lite grand. Jag tyckte att det nog var lite fuktigare i brallan än vanligt och tänkte optimistiskt aha, fostervattensläckage (fostervatten = bäbis inom 3 dagar)!! Insåg dock att det var väldigt tveksamma mängder och ringde min barnmorska i stället för sjukhuset. Barnmorskan tog mig dock snabbt ner på jorden och konstaterade att om det inte åtminstone sipprar lite grand så är det nog inget annat än vanliga hederliga flytningar. Tror hon hade rätt...

Fick i alla fall en ny kontrolltid hos henne på måndag morgon och då skall jag se om jag inte kan lyckas få ett tidigare datum för igångsättning. Standard här är annars två veckor efter BF, dvs nästa fredag (= en eon dagar från nu!).

Igår kväll var jag hos bekanta på middag. Tänkte jag skulle pröva deras studsmatta som dagens knep, men den främre fogen sa bestämt nej. Men det hade kanske funkat!?

15 kommentarer:

Fertilitetsturist sa...

Knut, kom UUUUT!
Nu hjälper det nog ska du se!!!
Kram!

Barnets mamma sa...

Nedrans latmask den där Knud!

Anna sa...

Åka rutsch-kana i en trapp kanske?
Men det är nog lika oskönt som studsmattan misstänker jag....

Anonym sa...

tröstlöst.... men han trivs ju - bra tecken i och för sig :)

KNUD UD!!!!!

/A-S

Anonym sa...

Det är verkligen inte roligt att gå och vänta men en tröst är att han måste komma nångång... Vet faktiskt ingen som varit gravid för evigt ;)

Anonym sa...

Vilken dag som helst, är jag heeelt övertygad om.

Kram / Besserwisser Matte

nylsa sa...

Hur går det? Hoppas hoppas att du fått några tecken på att han vill ut snart. Kanske på gång just nu?
Stort lycka till, snart får ni träffas du och Knud.
kram

Barnets mamma sa...

Har han kommit ud än...?

meningsfull sa...

Nu kanske...??? Idag eller igår, känner jag på mig :-)

Anonym sa...

Nu är han ute. Jag kan känna det.

(söndag kl 17.59.pip)

Barnets mamma sa...

Jag också!

meningsfull sa...

Så spännande... nu klickar jag mig hit flera gånger om dagen, är så nyfiken på hur du och Knud har det!

meningsfull sa...

Så spännande... nu klickar jag mig hit flera gånger om dagen, är så nyfiken på hur du och Knud har det!

Anonym sa...

Åh, jag springer här inne flera gånger om dagen för att få nyheter. Hoppas att ni ligger och myser på bb, utan tanke på oss nyfikna, som väntar. :-)

Barnets mamma sa...

Jag vill också ha nyheter!!