söndag, juni 08, 2008

Hänt i veckan

I måndags kom mina föräldrar upp och hjälpte mig inför sommarens omlokalisering. Vi packade bilen full med vagn och bilstol och diverse babyattiraljer och körde de 50 milen tvärs över Sverige.

Så nu är jag alltså installerad i huset där jag, om allt går som tänkt, skall få uppleva min första sommar som mamma. Det är otroligt skönt att inte jobba och bara laja omkring hela dagarna utan bh och i löst sittande kläder (japp jag är jättesnygg :-).

Badat har jag gjort varje dag, men nu är familjen arg på mig och säger att jag inte får. Har lovat att låta bli tills jag frågat barnmorskan som jag skall träffa i morgon. Tror mest att jag badar i desperation eftersom jag sannolikt inte kommer kunna bada på hela resten av sommaren (tänk avslag och mjölkstockning...). Jag älskar att bada!!

Däremot är jag inte redo att föda barn ännu. Det känns hur avlägset som helst. Och overkligt. Fast förr eller senare är jag nog tvungen att inse att det är dags, redo eller inte. Mindre än två veckor kvar till BF. Skumt skumt skumt. Undrars när/om jag kommer packa den där väskan?

2 kommentarer:

Fertilitetsturist sa...

Snart vill Knud ud! :-)
Kram!

a- och b-mamma... sa...

Oj, vad nära det är nu...spännande!!

Lycka till!