söndag, juni 15, 2008

Samtal från Doktor Preben

Min gode vän, och tillika pappan till min gudson, ringde häromsistens och presenterade sig som Dr Preben från Rigshospitalet i Køpenhavn. Sen gjorde han lång utläggning på hittepå-danska om att man kommit fram till att Knuds donator är danske kronprins Frederik och att man därför ville att vi skulle komma till Köpenhamn så Knud kan födas kungligt på Rigshospitalet.

Det var väl det jag visste - Kung Knud!

Oj vad jag skrattade, det är så bra, gode vännen kan vara både manlig och dansk förebild.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hi hi, roligt! :-D

Barnets mamma sa...

Haha! Ja... man vet ju faktiskt aldrig. Funderar du aldrig på det? Vem det är? (tror att jag frågat detta tidigare..)

Moooi sa...

Jo visst funderar jag, fast inte jättemycket... Oftast får jag en bild av en liten klen, småfinnig ung student (jag vet att donatorn är smal). Datatypen... sen vill jag helst inte tänka mer :-)
Tror faktiskt inte jag kommer tänka så mycket på det när Knud väl är här. Då är ju Knud Knud liksom. Men vi får se.