tisdag, juni 10, 2008

Enastående mamma!

Igår var jag på mitt nya MVC och träffade barnmorskan. Mycket sympatisk kvinna måste jag säga. Hon kikade igenom min journal som jag hade med mig och konstaterade "-Jaha, du är enastående?!" Sen skrev hon det i alla sina journaler, både den jag skall ha med mig till förlossningen och den som hon skickade till BVC.

I vecka 38, skall föda på NÄL.
Enastående!
Mått bra i sin graviditet.
Arbetat fram till v 37.

Senare på dagen var det information om förlossning och BB på sjukhuset. Bra att ha sett hur det ser ut och provkört vägen. Jag blev lite känslosam bara av att åka förbi ingången med de stora bokstäverna - FÖRLOSSNING. Roligaste delen av information var besöken på damtoan innan, under pausen och efter. 50 kissnödiga fetmagade.

4 kommentarer:

Pippigull sa...

ENASTÅENDE!!!
Jag adopterar genast detta namn på mig också :)

Känner mig ganska enstående ibland nu med Samuel - vi fixar allt själva (när vi lämnat lugn och ro hos mormor och morfar)...

Anonym sa...

Cool barnmorska!

Thibb som... sa...

Va' gulligt! Det var ett super-uttryck! Lycka till med f-lossningen! /T

Barnets mamma sa...

Haha! En barnmorska med humor!! =D (Fast det är ju klart - du ÄR ju enastående också!)