tisdag, augusti 28, 2007

Blåvalsgravid

Nu är jag blåvalsgravid gånger 2! Ja, jag står alltså i två adoptionsorganisationers kö. Och väntetiden för att få ett barn via adoption motsvarar väl ungefär en blåvalsgraviditet. Ja det vill säga för par då. För singelmoooi blir det nog snarare blåvalsgravid upphöjt till 2.

Pengar är inbetalade till Familjeföreningen för internationell adoption (FFIA) i maj och till Adoptionscentrum (AC) idag.

Fantastiska fakta: tungan på en blåval väger ungefär lika mycket som en elefant
Fantastiska fakta 2 (äckelvarning): en genomsnittlig blåval producerar 400 liter sperma när den får utlösning, men bara 10% av det går in i partnern, så 360 liter sperma rinner ut i havet varje gång en blåval får utlösning...

PS. får förresten hoppas att jag inte är blåvalsgravid upphöjt till 2 då detta skulle innebära 576 månader...

1 kommentar:

KaKi sa...

Och inte någonstans ser jag min organisation... ;-) Jag gick med i BFA-a samtidigt som jag planerade min första insemination, med planen att gå med i en till om jag misslyckats några gånger. Det har jag gjort nu, men inte riktigt kommit mig för att gå med i ytterligare organisationer...

Säger hej och lägger till dig i mn länklista...