lördag, april 26, 2008

Protesbenen

Träffade två väninnor i dag i parkleken. Kände mig fin i nya piratbyxor och ballerinaskor. Vad fin du är utbrast de båda, och åhhh vilka fina stödstrumpor följde sedan ironiskt... Tänkte kanske att det inte skulle märkas hur fula de var men det fanns inte en chans att detta skulle slinka förbi en erfaren flergångsgravid.

Har bara haft mörka stödstumpor hittills (jag kan verkligen rekommendera stödstumpor, det är jätteskönt), men nu i vårvärmen har jag slagit till på några hudfärgade. De är verkligen förskräckliga! De är som nylonstrumpor men tjocka och i en vansinnig beige-orange färg. Det ser verkligen ut som jag har fotprotes på båda benen, fast i något orangare ton än normalt. Men vaffan - bara de funkar.

Dagens irrationella oro inför förlossning:
Man skall tydligen dricka mycket saft och energidryck under förlossningen för att få socker och nu tänker jag bara på vilken äcklig beläggning man kan få på tänderna av mycket sött, om man inte orkar borsta tänderna. Tror ni att detta kommer vara mitt primära besvär under förlossningen???.... Nehej, tänkte väl inte det, men det är det jag oroar mig för just i detta ögonblick.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Coca-cola tjatade de om att man skulle ha med sig till förlosningen...

Tydligen får man energi av det och så kräks man inte upp det..

Anonym sa...

Det där hörde jag inget av på min tid (=mitten av 90-talet). Är det något nytt påfund eller blev jag aldrig informerad ordentligt?

Barnets mamma sa...

Införskaffa en eltandborste! Det kräver minimal ansträngning vid borstningstillfället ;)