fredag, april 25, 2008

Hos tandsadisten

På uppmaning av tandläkaren vid senaste besöket var jag igår hos tandhygienisten. Många år sedan sist och jag verkar ha förträngt vilken synnerligen obehaglig behandling en grundrengörning av tänderna är.

Började ana oråd när hygienisten drog på sig slaktarförklade, plexiglasskärm för ansiktet och därefter frågade om jag ville ha bedövning.... Ehhh, nej sa jag och gled djupare ner i stolen.

Vad är det för människor som väljer att bli tandhygienister? Varför har de så starka nypor fastän de kan vara hur små som helst och varför måste de köra ner det där spettet till tortyrredskap i mitt tandkött om och om igen!? (här önskar jag att jag kunde skriva som Bloggfrossa, han skulle kunna fått till en fantastisk utläggning om tandhygienister och deras sadistiska läggning).

Däremot måste man säga att tandhygienistbesöket är mycket mer prisvärt än tandläkardito. 659 pix för 50 minuters tortyr jämfört med 645 för 5 minuter som knappt kändes.

3 kommentarer:

Matte sa...

Vilken tur att du får valuta för pengarna! :) Bra att fixa tänderna nu också för efter i sommar kommer du inte få tid för då har du fullt upp med lille Knud, din alldeles egna Knud! Tänk!

Kram

Barnets mamma sa...

Oj, hjälp! Jag har inte varit hos varken tandläkare eller tandhygienist på säkert......ja, det måste faktiskt vara 6-7 år!!!!! Kanske dags.....?

Moooi sa...

Fibula: innan Grodan kommer kanske är bra att ha det gjort! :-)