måndag, april 28, 2008

Volangfejden

Vanligtvis har mamma och jag ganska lika smak när det gäller kläder och inredning osv. Men när det kommer till 2000-tals bebisar har vi ett uppenbart glapp.

Vi har en liten låda på ben som Knud skall sova i den första tiden. Mina systerdöttrar har också haft den här "vaggan". Och det är mamma som har stått för i ordningsställandet. Det har varit mycket volang - volangkjol på lådan och sänghimmel i tunnt vitt tyg. Jättegulligt - men det känns inte riktigt som Knud är volangtypen.

Inte heller är han sugen på lakan med kaniner eller små nallar eller blommor eller spjälskydd med elefanter eller annat gulli-gull...

Usch stackars mamsen, fy vad jag är tråkig och otacksam när hon vill fixa till lill-knutte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så roligt att följa dig... Ville bara säga att du kanske kan engagera din lilla mamma i de saker du gillar till Knud? Menar att du kanske kan släpa med henne till affärer där du gillar utbudet och visa vad du har tänkt så kanske hon kan vara delaktig fast på dina villkor? Uttrycker mig kanske otydligt men du förstår säkert... Min mamma lade ner lite av gulligullet när hon upptäckte allt det 'nya' som fanns och att det faktiskt fanns annat fint också.