torsdag, december 13, 2007

KUB avklarat!

Det gick bra! Risken att lille Knud har en kromosomavvikelse är bara 1:9836, dvs nästan obefintlig (testet är säkert till 90%). Jag är så tacksam - och lättad över att slippa ställas inför svåra svåra beslut.

Nu är jag faktiskt gravid helt och hållet på riktigt! Skulle tom kunna berätta på jobbet.

Det var riktigt nervöst och jag kunde tyvärr inte riktigt uppskatta själva ultraljudet som visade en snurrande bebbe, 71 mm lång. Och barnmorskan avslöjade inte med en min vartåt det lutade förrän hon var helt färdig med ifyllandet och uträknandet. Fick två bilder från ultraljudet men kan inte riktigt avgöra om det är profil med näsa och mun, eller en hand man ser. Om det är profilen ser den väldigt söt ut. Men har väldigt tydliga läppar. Kanske är det en hand ändå...

Laxångesten har gått över. Vilken hysterika man blivit. Barnmorskan slog med handen och menade att det inte var något att oroa sig för. Tack för tröstande kommentarer.

10 kommentarer:

Tingeling sa...

Vad fantastiskt underbart! GRATTIS!

Anonym sa...

Puuuh vad skönt! Vilket bra resultat.

Fertilitetsturist sa...

Härligt! Klart också att Knud är söt! :-) Supersöt!

Storkenflyger sa...

GRATTIS. Underbart att slippa ställas in för grubbel. Njut nu som den härligt gravida du är!

Matte sa...

Oooh vad roligt att höra att testet gick så bra. Nu är du helt och hållet gravid! Enjoy!

Åsa sa...

Heja Knud! Han kommer vara/är den allra finaste! Kram

Moooi sa...

Tack vad ni är gulliga!!

Anonym sa...

Åh vad GLAD jag blir för din skull! SKÖNT att höra! Nu får du se till att försöka njuta lite av allt detta fantastiska som sker.

kram F

nylsa sa...

Grattis, vad skönt att testet gick bra. Hoppas du får njuta ordentligt nu och slipper oroa dig alltför mycket, hur man nu skulle kunna låta bli det.
kram

Barnets mamma sa...

Skönt! (Jag har haft sådana funderingar redan nu..man är ju inte purung, precis...)