söndag, december 02, 2007

Mätt och mått

Så har jag gjort det igen. Överätit! Har varit ute och käkat med femmisvänninan Gulle-F (tack för trevligt sällskap!). En stor och gräddig hummersoppa och en varm macka med ost och skinka. Rubb och stubb uppätet och jag drabbas av akut mättma. Rusade in på toa, av med bh och linne som satt åt och upp med byxknapp och gylf! Halvlåg på toastolen så magen fick en utsträckning, pheewww. Vek omsorgsfullt ihop linnet runt bh:n, kontrollerade att koftan täckte den öppna byxan och återvände till bordet. Kanske dags att lära sig måttfullhet?

Tänkte att det kunde vara intressant att följa (i alla fall för mig...) hur mina mått utvecklar sig framöver, så här är första rapporten (lyckligtvis har jag ingen nolläge att jämföra med) Alla mått är tagna på morgonen eftersom magen är dubbelt så stor på kvällen.
11+1:
midja - 74
magen på tjockaste stället - 92
magen uppochner - 29
tuttar - 93
rumpa - 100

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack själv, det var kul att träffas igår! Lycka till imorgon.

Fia