tisdag, december 18, 2007

Två avklarade

Nu har jag berättat för två utanför den innersta kretsen!

Igår avslöjade jag för min frisörska. Hon är själv gravid så det kändes roligt att kunna säga "- Hihi, jag skall också ha en bebis!" Jättepositiv reaktion. Hon har själv växt upp ensam med sin mamma, pappan försvann ut bilden i stort sett helt när hon var 2, och hon tyckte det var helt rätt. Stor tilltro till icke-kärnfamiljen. Kul kul.

Och idag tog jag chansen att berätta för min projektledare. Vi har jobbat intensivt ihop under hela året. - Näha!!?? Är du med barn! Men, har du gjort sån där insemination, sa han. Fan var häftigt! Är du lesbisk?...

Nej sa jag, jag är singel...

Får ursäkta hans antagande eftersom han är världens goaste (inte för att det skulle vara något problem att vara lesbisk, men nu är jag ju hetro), men varför skulle lesbiskhet förklara ett singelskap? Är det vanligare att vara singel om man är lesbisk, mer accepterat?

Hur som helst så var reaktionen i övrigt härlig. Stor kram och grattis! Underbart.

2 kommentarer:

Barnets mamma sa...

Vad trevligt!

Anonym sa...

Ja, grattis! Jag är så glad för din skull.