onsdag, december 19, 2007

TV-tips

Fick ett tv-tips av F, En fri kvinnas bekännelser, en dokumentärserie som gått på SVT i höst. I den får man följa en ensamstående kvinna (40+) och kvinnor hon möter över hela världen. Diskussioner om manligt, kvinnligt, sexualitet i olika kulturer, familjens betydelse och moderskapet. Kan inte påstå att jag helt kan identifiera mig med huvudpersonen, kan inte direkt skryta med en hel radda av seriella och parallella älskare. Men intressant och tankeväckande i alla fall. Har själv hunnit igenom 4 av 6 avsnitt.

Man hittar dem på svt-play: http://www.svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/navigation.jsp?d=77487

2 kommentarer:

meningsfull sa...

Jag tycker också det är ett tankeväckande program, men kan inte heller helt identifiera mig med huvudpersonen. Jag slukade dock varje avsnitt så fort det kom ut på nätet.
Intressant också hur dålig kunskap huvudpersonen har om IVF (i sista avsnittet). Jag undrar om det är hon som kan ovanligt lite, eller jag som snappat upp ovanligt mycket från de bloggar jag följer (jag är ju inte inne på IVF själv, men kanske i framtiden).

Barnets mamma sa...

Ja! Den är suverän!