fredag, december 21, 2007

Julpaus

Nu skall jag snart åka "hem hem" för att fira jul och nyår. Skall blir härligt att bara lata mig, äta gott, och umgås med familjen.

Och så skall jag ju berätta för mina två systerdöttrar, 10 och 13! Tror de har gett upp hoppet om kusiner vid det här laget. Båda två har gått igenom faser där de har försökt att tänka ut en lösning på mitt singelskap. Båda kom fram till samma lösning med 3 års mellanrum (deras åldersskillnad). Det allra bästa vore ju om jag gifte mig med deras likaledes ogifte farbror! Hålla det inom familjen liksom.... De manipulerade till och med med mandeln i gröten, men det vet ju alla att manipulerad mandel fungerar inte! :-)

En annan historia var när en kompis till den ena berättade att hon skulle få en kusin (kanske 8 år sen) varvid min äldsta systerdotter förklarade att hon skall minsann också få en kusin! Men om vääääldigt väääääldigt länge. Och det var ju sant!!

Jag har kopierat UL-bilderna från KUBen och skall lägga i vars ett guldkuvert (fånigt va, jag vet inte varför jag bestämt att det skall vara guldkuvert, men nu har jag i alla fall hittat och införskaffat sådana). Sen skall jag skriva ett kort "Hej nn, jag är din kusin! Om allt går väl så ses vi till midsommar. Julkramar från "Knud"". Skall ge det till dem idag eller i morgon så vi får chansen att prata om det och förklara och ställa frågor i lugn och ro.

Kommer inte bli så mycket bloggande närmsta tiden men vi hörs igen efter nyår.

EN GOD OCH FERTIL JUL VILL JAG ÖNSKA ER ALLA!

8 kommentarer:

Tingeling sa...

Vilken härlig idé!
Dina systerdöttrar kommer att bli överlyckliga! :)

God Jul!!

Fertilitetsturist sa...

Jättefint! Klart att det ska vara guldkuvert! Det är logiskt och inte ett dugg fånigt! Kram och God Jul! :-)

Matte sa...

Kul idé. Hoppas bara att de fattar att Knud är ett arbetsnamn :).
Ha en härlig jul du också!
Kram

Åsa sa...

En jättefin idé! Håller med fertilitetsturist - guldkuvert är helt logiskt!

Anonym sa...

Nu blir jag tårögd. Dina syskonbarn kommer bli överlyckliga. Sen kommer de slåss om att få åka och hälsa på moster och lilla bebis i Stockholm:)

Kram F

Anonym sa...

Å va fint! Vilken underbar present.

Storkenflyger sa...

Blir också tårögd. Har funderat på något liknande till min brorsdotter OM dagen kommer för mig.

GOD JUL!

Matte sa...

Näe, nu får du faktiskt ta och komma hem. Tycker jag.

Kram