onsdag, januari 02, 2008

Bättre än 20 000 elscootrar?

Hej hopp!

Åter i verkligheten och med tillgång till moderniteter som Internet och dusch som frambringar mer än tre samtidiga strålar.

Guldkuvertspresenten till systerdöttrarna gjorde succé. Hård och lång kram från E, och stort leende från F som är lite mer den tillbakadragna typen. Sen satt de med stora ögon i soffan och tittade på mig - tysta.... -Undrar ni kanske hur det har gått till, sa jag? Jaaa, svarade de i kör, uppenbart frågan de båda ville ställa. Så jag sa något om blodgivare och njurdonatorer och män som donerar spermier. Att jag inte vågade vänta längre eftersom man inte kan få barn hur länge som helst, och att jag hoppades att det kanske skulle kunna komma en pappa senare.

E:s mest orealistiska önskejulklapp i år var en elscooter. I bilen på julafton hade hon sagt till min syster att den här julklappen var bättre än 20 000 elscootrar. Inte illa tycker jag!

De har också hittat på ett nytt namn om Knud skulle visa sig vara en flicka. Dubbelknut tyckte de kunde passa bra då! :-)

2 kommentarer:

nylsa sa...

Dubbelknut var väl ett lysande förslag. Låter som att du haft det härligt, och vilken julklapp till tjejerna.

Gott nytt BebbeÅr!

Matte sa...

Vilket fint namn (stackars barn) och vad roligt att de blev så glada, måste kännas fint. Kan hålla med att en bebis är mycket bättre än en scooter.

Kram