torsdag, maj 15, 2008

Babynästen galore

I helgen överväldigades jag av inspiration att sy ett babynäste till Knud. Som vanligt var tiden från idé till genomförande mikroskopisk.

I tygaffären kunde man bara köpa stora bitar skumgummi som behövs till botten. Det går ju inte an att köpa så mycket skumgummi i onödan tänkte jag, varpå jag raskt beslutade att sy några nästen till. Gogetlife och E är nästan jämngravida med mig så det blev material till två till.

Så E, om du läser det här, leverans sker när det passar!

De var jätteskojiga att sy, åtminstone fram till stoppning och handsömsmoment... Hoppas de kommer sussa sött i dessa - bebbarna.

3 kommentarer:

Barnets mamma sa...

Åh så fina!

Anonym sa...

Wow, de är jättefina! Vi använde ofta sådana när jag jobbade på BIVA. Har du något mönster du vill dela med dig av?

Tudorienne sa...

Lägg av, vad läckert!

Hur gör man?