lördag, maj 03, 2008

Shop-o-holic

Ooouuuiiiiiii! Nu har jag handlat bebiskläder igen. Det är med skräckblandad förtjusning jag inte kan motstå allt det fina som finns. Sätter hela tiden upp deadlines som jag bryter. Typ, i slutet av maj skall jag handla kläder i storlek 50 för den första tiden - och nu är de redan inhandlade! Känns som jag har handlat jättemycket, men de flesta plagg jag handlat innan idag är i storlek 62 eller 68 så de kommer inte passa förrän senare. Men en sak är säker, han kommer inte behöva gå naken, den lille Knud.

På något sätt känns det förbjudet att handla tidigt. Och dessutom känner jag mig så osäker på vad de behöver och hur mycket kläder som behövs.

Nu håller jag på att tvätta allt. Har särskilt inköpt parfymfritt sköljmedel för att kläderna skall bli så mjuka som möjligt för den lilla skrotten.

Inspirerad av Storkens modebloggande tänkte jag utlysa en omröstning här på bloggen om vilket set som skall få bli det viktiga "hemrese-setet" (från BB alltså).

2 kommentarer:

Fertilitetsturist sa...

Den omröstningen vill jag vara med på! :-) Kram

Anonym sa...

Shoppa på! Det finns inget mer underbart än att handla små bebiskläder så njut allt du kan, det har du väl fötjänat! Och lillen lär ju kräkas och bajsa en del så det är ju bra att ladda upp med en del. Hellre för mycket än för lite (har varit med om det och man kan ju inte klä barnet i inget eller nåt som är rejält smutsigt, eller?)... Som sagt, shoppa loss!