tisdag, januari 15, 2008

Berättat för chefen!

I slutet av förra veckan blev det uppenbart att jag måste berätta för chefen - snart! Hade egentligen tänkt att vänta till efter UL på fredag. Det blev uppenbart när jag insåg att min kollega tänker vara pappaledig från och med juni, och att tanken var att jag skulle ta hans roll under tiden.... Vi är de enda två med motsvarande kompetens på företaget så det kommer ställa till det ordentligt.

Jag är IMPONERAD över chefens reaktion. Såklart ställer det till det för organisationen, men det är ju bara att lösa menade han. Han frågade om inte jag var singel, så jag förklarade att det var jag visst fortfarande, men att det blir barn ändå. Förtydligade för honom att det var planerat och då fattade han att jag inseminerats. Han sa flera gånger att det var roligt och gratulerade och det kändes som han menade det. Tilläggas skall att jag är ganska ny i denna delen av organisationen (började 1:a september). Han var också intresserad av hur det går till med val av donator och så vidare. Han tyckte det var tufft och modigt och sa att själv hade han aldrig gjort motsvarande! Inte för att han tyckte det var fel utan för att han inte trodde han skulle klara av det. Han har själv två barn varav en 4-månaders.

Hans reaktion gjorde mig verkligen jätteglad! Dels för att jag inser att det verkligen ställer till det, och dels för att han verkligen inte kunde förvänta sig att jag skulle försvinna bort på föräldraledighet. Så en annan reaktion hade varit helt förståelig.

Tack för det chefen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va, juste av chefen. Jag tycker att du ska säga samma sak till honom som du har berättat för oss. Då blir han säkert glad! Och ännu mer vänligt inställd..

Kram Fia

Barnets mamma sa...

Vilken lättnad det måste vara!