fredag, januari 18, 2008

Familjen Taikon på ultraljud

17+6:
Igår kväll kl 11 när jag just hade somnat ringde det på dörren. Utanför stod mamma, pappa och min syster. De bor 50 mil bort. De är mycket för överraskningar.

I julas när jag var hemma så skojade jag om att den 18:e så är det dags för ultraljud så är det någon som vill vara med så är det bara att komma upp. Så nu kom de - 3 st.

Skall erkänna att jag känner min kära överraskningsfamilj så väl att jag var nästan säker på att M&P skulle komma. Att min syster dessutom var med var dock en total överraskning. Extra roligt då vår relation har varit lite svajig senaste året. Kanske skriver mer om det en annan gång.

Alla var med på ultraljudet idag. Kunde inte låta bli att skämmas lite, det är ju mest par som går på ultraljud... inte så många som har med sig mamma, pappa och syster - och ingen man! MEN - mest av allt var jag glad att de var med! Det är ju ändå något fantastiskt att dela med de man tycker om.

Och det allra viktigaste som hände idag var att allt som man kan se på ultraljud såg bra ut. Och att det överhuvud taget fanns ett barn där med ett hjärta som slog förstås, eftersom jag dragits med tvivel angående detta.

Dessutom vet jag om Knud är en Knut eller en Dubblknut ;-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken gullig familj du har. Själv fick jag ensam, min sambo jobbade som vanligt. Men vilken känsla det är att se den lilla. Jag hade visserligen gjort ett VUL i 7:e v pga mitt illamående. De trodde det var 2 men det var bara 1. Men efter att ha försökt att bli gravida på egen hand i över 2 år så skulle jag gå med på allt. Nu har vi en underbar liten fröken som är överallt..(9,5 mån) och redan börjat planera för nästa. Haha. Lycka till med graviditeten o ha en toppen resa.

nylsa sa...

Skönt att allt såg bra ut, och kul att du fick veta om det är en knut eller dubbelknut du ska få träffa om några månader, spännande.

Anonym sa...

De har nog sett det mesta i form av ledsagare eller avsaknad av sådana vid ultraljud och förlossning. Jag var ensam på ultraljudet och alla besök på mvc och min mamma var med på förlossningarna. Det gick hur bra som helst.

Moooi sa...

Tack! :-)