fredag, januari 11, 2008

Patetiska människa!

Ååååhhh, jag blir så trött på mig själv! Jag har en fånig hang-up som gör att jag inte kan låta bli att handla som om jag handlade till fler än en person... Särskilt gäller detta stycksaker. T ex handlar jag ofta något gott frall-typ-bröd eller ciabatta att äta till kvällsmat, och då handlar jag alltid två, fastän jag bara kommer äta en...

Ikväll var det chokladpudding. Plockar till mig en och försöker lämna kyldisken, men så blir ångesten för svår och så kan jag inte låta bli att ta en till. För Gud förbjude att någon skulle tänka STACKARS MÄNNISKA DÄR SKALL HON HEM ENSAM PÅ FREDAGSKVÄLLEN OCH FESTA TILL DET MED EN CHOKLADPUDDING!!

Sorgligt, jag vet, folk skiter väl i mig och mina chokladpuddingar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är exakt likadan!! Så då är vi två patetiska;)

Femmis-syster

Anonym sa...

Men tänk på att 60 procent av hushållen i sthlm är singelhushåll. Det är paren som borde skämmas, typ ska HON äta TVÅ chokladpuddingar!!!

Skämt åsido. Känner igen känslan av "misslyckat offer" från mina singelår. Så tröttsamt att par ska vara tecken på lycka och singel tecken på skam när ALLA vet att väldigt många par håller ihop av skäl som inte stavas k ä r l e k.

Har en känsla av att kittet minst lika ofta är:

e k o n o m i

b a r n

b e k v ä m l i g h e t

k o n v e n t i o n e r

Anonym sa...

...och RÄDSLA för att var ensam.