söndag, januari 06, 2008

Bobyggarinstinkt eller bara uttråkad?

Saxat från en graviditetssajt: "I tredje trimestern har nyhetens behag passerat och många får nog av att känna sig tung och trött. Att vara väl förberedd inför bebisen hemma och på jobbet kan hjälpa till med sinnesfriden. Vissa grips av intensiv "bobyggarinstinkt" och börjar fixa och dona hemma alldeles i graviditetens slutskede."

Nu är jag ju varken i tredje trimestern eller har fått nog av att känna mig tung och trött, men senaste dagarna har fått värsta husliga inspirationen. Jag gjort hemmagjord GI-nyttig müesli, egen hallonsylt, lagat ordentliga middagar, och idag ställde jag mig och bakade brödkakor. Känner då rakt inte igen mig.

Kan det vara bobyggarinsinkten som slagit till redan!? Troligtvis är jag bara uttråkad...

PS. igår inhandlades de första mammabyxorna.

Inga kommentarer: