torsdag, januari 10, 2008

Till New York!

Jag skall åka till New York. 5 nätter. Semester!!

Tålmodige vännen H hänger på och nu har vi äntligen bokat. Första planen var att åka i november då jag skulle behöva pigga upp mig efter en misslyckad ivf. Sen så lyckades den ju i alla fall (hurra!) och då tänkte jag vi kunde boka direkt för att åka efter v12. Sen kom jag på att jag inte kunde boka förrän efter Nuppen, ville ju inte resa mitt i eventuella fostervattensprover. Men nu så! I början av februari bär det av. Här skall shoppas!!

Nu har jag 2 frågor:
Är det oansvarigt att ge sig ut och flyga ganska långt i v 20-21?
Är det att utmana ödet att köpa vagn i v 20-21?

6 kommentarer:

Anonym sa...

1. Mår du bra, o barnet mår bra o barnmorskan säger ok -Go! (NY -vill oxå...).
2. Jag köpte vagn i v 13+2... DET gav lite ångest. Packade inte upp den förrän v 20 dock (e UL). Men sen dess har den stått i hallen o känts ganska ...trygg, faktiskt. Praktisk oxå. Man kan ha grejjer i den medans man väntar! Pah, ödet, vaddå!

Åsa sa...

Kör bara på! Det du vill - vill också din Knud!!

Barnets mamma sa...

Åhh, New York! Jag älskar New York!!

Ha en synnerligen trevlig resa!

Anonym sa...

Underbart, ha en toppen resa!

lillawi sa...

Tycker jag inte! Have a lovely trip! I min enda fullgångna graviditet "utmanade jag också ödet" (eller vad det nu skulle handla om) och reste i vecka 20, bra gick det!

lillawi

Anonym sa...

Hej! Kom hem från 2 veckor i Thailand igår och är ju i vecka 23-25. Lite svettigt att resa men allt har gått jättebra och det känns som om Dutten och jag har varit på vårt första äventyr tillsammans :). Var också lite orolig innan men när vi väl åkte kände jag ingen oro...hade tagit avbeställnignsskydd för första gången i livet om ifalla att det inte kändes ok. Åk till NY! Avis!
Emma