onsdag, januari 30, 2008

Tacksamhet

Jag mår bra! Kul och utmanande på jobbet, en bebis som växer i magen och NY-resa om 6 dagar.

Var hos BM idag och fick lyssna på bebisens hjärtljud. 150 taktfasta slag i minuten. Jag är så otroligt tacksam över att få uppleva detta. Över att överhuvudtaget ha blivit gravid. Över att allt ser bra ut så här långt. Säkert är att inget kan tas för givet. Jag gläds i nuet.

Jag har märkt att varje gång jag vänder mig på natten klappar jag på magen automatiskt. Jag är förälskad i min mage som nu verkligen är en gravidmage och inget annat. Och bubbelsparkarna är som lyckopiller under dagen.

Jag känner mig inte alls ensam. Det här känns så rätt, så självklart.

Så känns det idag. Det är jag tacksam för!


PS. Alla som känner sig ledsna har full tillåtelse att kräkas på detta inlägg
PS2. Utmaning från Fertilitetsturisten antas snarast

1 kommentar:

Barnets mamma sa...

Varje gång jag hör/läser om någon som varit med om att höra hjärtljuden för första gången så får jag en speciell känsla i kroppen. Tillförsikt blandat med sorgsenhet och lycka samtidigt... Kan inte förklaras bättre.

Åh, jag bara ÄLSKAR New York!!