lördag, februari 23, 2008

Och jag skall förväntas ta hand om ett barn!?

Hade en synnerligen förvirrad kväll i stora mataffären igår. Ungefär 10 minuter in i shoppandet inser jag att varuvagnen där jag stoppat ner min majonnäs, kapris, risoni och tonfisk, även innehåller ett 20-tal andra varor som jag absolut inte var ansvarig för. Min långsamma hjärna försökte hitta en förklaring, hade någon ställt dit en annan vagn istället för min? Hade någon tagit ut mina varor och ställt dit andra! Fräckt! Hmm, slutsatsen var ju naturligtvis att jag hade stulit någon annans vagn och glatt plockat i varor utan att överhuvudtaget reagera. Återstod alltså att försöka komma på var det hela inträffat. Spårade min väg tillbaks genom butiken vara för vara och någonstans på mitten mötte jag en man som försynt undrade om jag möjligtvis saknade en vagn med två fläskfiléer i? För i så fall visste han var den fanns, och samtidigt kunde han kanske få tillbaks sin egen...?

Ytterligare borttappning skedde när jag ställt ifrån mig vagnen för den var så jobbig att köra, och sedan inte kunde hitta den igen... (jo såsmåningom förstås).

Ingen expressshopping direkt!

Detta får mig nu att undra, hur länge skulle jag dra runt på någon annans barn utan att reagera!? I synnerhet som vagnen jag köpt körs runt av var och varannan i området jag bor. Huvva!

Skall nog försöka fokusera på lite koncentrationsträning fram till midsommar.

4 kommentarer:

Trött Moder sa...

Om det är till en tröst var jag också jättedisträ under större delen av min graviditet. Allt från brända kastruller till att glömma ta på mig skorna när jag skulle gå ut... ;)

Barnets mamma sa...

Haha! Jätteroligt =)

Matte sa...

Ha ha, du är för rolig. Du får testa med att sätta en gul lapp på handtaget där det står: Detta är min vagn.

Anonym sa...

Hahaha! Du är inte ensam om att vara disträ. för inte så länge sen gick jag hem med en kundkorg från affären utan att reagera. Då har man tankarna på annat håll...
/lisa