lördag, februari 02, 2008

Utmanad!

Jag har blivit utmanad av Fertilitetsturisten!

Vad gjorde du för 10 år sedan?
1998, började livet på resande fot. Var på projekt i England - trist jobb, kul socialt, lite romantik som dock fick ett abrubt slut pga kulturella skillnader i drogliberalism..., Finland - kul jobb trist socialt, Kina - fantastiskt på alla sätt, Frankrike - ensam i ett industriområde, en halv baguette och Baby bel ost ensam på hotellrummet varje kväll.

Vad gjorde du för ett år sedan?
Var på gång att göra mitt 5:e inseminationsförsök som också skulle misslyckas. Var på skidresa i Italien, det var härligt.

Tre snask du gillar?
Sura nappar, vaniljfudge, sura vingummin (fudgen och de sura godisarna kan med fördel blandas)

Tre sånger du kan hela texten till?
Främling, Balladen om den kaxiga myran, Bra vibrationer (dra nu inga slutsatser av detta angående min musikpreferens...)

Vad skulle du göra om du var miljonär?
Läsa till läkare. Om det var flera miljoner skulle jag bo i mitt drömhus också.

Tre dåliga vanor?
Kan vara riktigt lat, kan lätt spendera en hel dag i soffan. Är en "5-i-12-människa", tidspress ger mig inspiration, brist på tidspress och utmaningar gör mig apatisk. Svårt att dölja vad jag tycker, både när jag håller med och definitivt när jag inte håller med.

Tre saker du gillar att göra?
Laga mat till fler än mig själv, fixa och trixa hemma, åka båt, bada och sola på västkusten.

Tre saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa?
Hotpants, stentvättade jeans, fula skor i fult skinn från billig skoaffär.

Tre favoritsaker?
Mitt lägenhet! Alvar Aalto tulpanvas, ett litet bord från G.A.D

Jag utmanar i min tur Ensamma Matten och GoGetLife!

1 kommentar:

Anonym sa...

"Kulturella skillnader i drogliberalism" vad gäller engelsmän det känner man igen.
Synd, för de kan ju vara väldigt charmiga annars ;)