tisdag, februari 26, 2008

Mera media

Har visst blivit en riktig femmis-aktivist på senaste! Jag är med i en radiointervju i Radio Sweden idag (Sveriges Radios internationella avdelning) ang singelinseminationers vara eller icke vara i Sverige.

Här kan ni höra intervjun:
http://www.sr.se/webbradio/?type=broadcast&Id=1030095&BroadcastDate=&IsBlock=1
inslaget börjar vid 7 minuter och är ca 6 minuter långt.

Jag gillar reporterns twist på Single Mothers by Choice (engelska varianten av Femmis) till "Single by Chance, Mother by Choice".

Tillsist vill jag skicka ett jättegrattis till Lillawi som idag på VUL fått se inte bara ett utan två pickande hjärtan.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att höra dig :)
Det gjorde du bra!
/lisa

Anonym sa...

Imponerad! Du låter otroligt skarp och duktig.
Well done!! :)

Anonym sa...

Verkligen fina och genomreflekterade svar - tack!

/Katarina

Moooi sa...

Tack vad ni är snälla!

Pippigull sa...

Va bra du var!!!! JIPPI!!!
Bra inslag också - synd att det inte var på en mer "känd" kanal.

De hanterade ämnet bra tycker jag - och jag ska också börja med "Single by chance - mother by choice" :)

Barnets mamma sa...

Skit också! Jag kan inte lyssna eftersom jag spärrat datorn från pop ups.. Hittar inte var man tar bort det heller....:s

nylsa sa...

Vad roligt, du lät jättebra, och bra inslag. Kul att vi syns och hörs på så många ställen.

Anonym sa...

Verkligen jättebra! Skönt med ett inslag utan kd-kommentarer... Men det ska bli intressant med debatten i Kvällsöppet oxå!

Anonym sa...

Vilken fin engelska du talar!