onsdag, februari 13, 2008

Smuggelgods

Här är en av anledningarna till att en USA-resa just nu kändes extra motiverad... Vagn inköpt i NYC ca 30% billigare än här hemma. I princip betalade den resan (som var oförskämt billig eftersom jag hade flygpoäng att utnyttja (jojo, resandelivet har minsann inte alls bara varit av ondo)).

I suffletten har jag hängt den "Ugly Doll" som är det enda jag köpt till mitt blivande barn på alla mina fertilitetsresor till Köpenhamn.

Köpet skapade mycket nervositet inför hemresan. Skulle jag fastna i tullen?? Då skulle det hela förvandlas från en bra till en ytterst dålig affär. Och sen att H under veckan bestämde sig för att köpa en elgitarr att ta hem gjorde ju inte saken bättre. Satan, vad skall människan med en elgitarr till - nu kommer vi alldeles säkert att åka fast! Tog dock mitt förnuft till fånga och insåg att han faktiskt fick köpa vad han vill och att barnvagnssmugglingen var mitt problem.

Väl på Arlanda visade det sig att barnvagnen var det enda bagaget som kommit fram och våra två resväskor och elgitarren befann sig någon annanstans, typ i Köpenhamn. Så det var med en icke uppseendeväckande mängd bagage (vagnen packad i sin specialväska) vi passerade tullen utan problem. Resväskor och gitarr leverades till hemadresserna samma kväll utan problem.

Pheeewww!

Nu är det bara att hoppas att allt går bra och att Knud kommer trivas i sin vagn.

Inga kommentarer: