torsdag, februari 28, 2008

Trött och sliten

Tror att veckans jobbkonflikter slitit lite mer på mig än jag var beredd på. Känner mig ganska urvriden, får nog tänka på att jag inte är helt mitt vanliga kamplystna jag. Tar ledigt i morgon, har lyxen att ha en arbetsgivare som ger en rätt till flextid (och uttag av detsamma i heldagar) fastän övertidsersättning är bortförhandlad. Hoppar över vattengympan i kväll också, kör vattenavslappning i badkaret i stället. Skönt!

Var det någon som såg Kvällsöppet med Ekdal i går kväll? Jag tycker femmis-tjejerna var jätteduktiga och hela debatten kändes som en straffspark rakt i mål. KD-människan på länk gjorde ju inte direkt saken sämre för vår del med sina oproffsiga och nervösa inlägg.

Återigen är det massa miffon som skriver otrevliga inlägg som kommentar till debatten. Borde egentligen inte läsa men så kan jag ändå inte låta bli. Vissa kan man bara avfärda (fast man blir lite skrämd ändå - de här människorna finns ju), men några saker är lite svårare att ignorera. De som är svårast är de som skriver att de vuxit upp utan pappa och att de mår skit pga detta. Jag är ju övertygad om att det är stor skillnad på att inte ha någon pappa alls jämför med att ha en som har övergivit en, men ändå... Jag vill verkligen inte att Knud skall känna så.

I övrigt så kan jag bara återupprepa det jag sa efter artikel i SvD senast.

3 kommentarer:

meningsfull sa...

Jag har vuxit upp utan social pappa och jag är framförallt glad att jag fått växa upp med en så fantastisk och engagerad mamma. Någon gång har jag saknat en pappa men hur ofta tänker jag på det? Inte är det något trauma direkt.

Lyssnade på radioinslaget du var med i. Riktigt bra var det!!!

Anonym sa...

Kd-tanten var ju en försupen bag-in box lady, så jag tycker inte hon ska ha så mycket fördomar om andra och deras val i livet...

Barnets mamma sa...

Ja, det var en bra debatt i Kvällsöppet och tjejerna från Femmis var suveräna! Snacka om att kunna ge svar på tal :)