onsdag, mars 05, 2008

Där kände jag mig inte hemma...

Igår var jag på någon slags utbildning hos barnmorskan hela eftermiddagen. Ett helt gäng gravida, runt vecka 20, samlade för att få lite basinfo om foglossning och annat (uppenbarligen gjorde det inte så stort intryck eftersom foglossningsbiten är det enda jag minns).

På något sätt kände jag mig obekväm bland de andra gravida (det var bara mammor med, inte pappor), som om jag inte hörde dit. De flesta var yngre (tror jag) och naturligtvis fanns det pappor till barnen. Kändes som det syntes på mig att jag var annorlunda. Fast det gjorde det såklart inte och ingen av de där vet ju att jag är själv. Undrar om det inte var ett litet mindervärdeskomplex som gav sig tillkänna ändå... Söta och lyckliga såg de ut allihopa också!

Tack tack tack alla kära Femmis-vänner för att ni finns och gör att jag känner mig som jag passar in i ett fantastiskt sammanhang.

Och vinnare är!:
Tre helt korrekta och snabba svar på tapettävlingen inlämnade av Fertilitetsturisten, Fibula och Carin. Om jag får bestämma så får ni var och en en graviditet i pris för denna fantastiska insats!

5 kommentarer:

Barnets mamma sa...

Tack :)

meningsfull sa...

Fast man vet ju inte hur det är för de andra mammorna. Någon av dem kanske har gjort insemination precis som du, någon kanske just har blivit lämnad eller har ett fruktansvärt dåligt förhållande. De kanske också tycker det känns jobbigt att sitta där bland alla andra som ser så familjelyckliga ut. Och sen om några år, då har hälften brutit upp från sina relationer i alla fall. Men det är väl en klen tröst nu...

meningsfull sa...

Eller alltså... måste bara korrigera mig själv. Jag vet ju att det är vid en IVF som Knud blev till och inte genom insemination. Men du förstår säkert hur jag menade.

Anonym sa...

Jag kan slå vad om att du såg jättesöt och lycklig ut du med. Och så vet du väl att de andra gick förmodligen också omkring och oroade sig för SIG SJÄLVA där på träffen.

Fertilitetsturist sa...

Finns det ingen grupp för ensamstående..? Jag har vänner som fått barn som ensamstående (fast inte frivilligt då) men som fått träffa andra väntande ensamstående... Kanske var något tillfälligt just då..?

Hurra och tack för det fantastiska priset på tävlingen! Det tar jag glatt och omedelbart emot!!! :-)