söndag, mars 09, 2008

Fika med Gruvisarna

Femmisfika med Gruv-12:an igår. Vi är ett gäng som träffats mer eller mindre regelbundet i ett och ett halvt år eller så. De flesta av oss har haft det lite småknackigt med fertiliteten, fast det visste vi inte när vi började ses. Otroligt skönt har det varit att kunna dela med andra som förstår!

Igår fick vi träffa det allra senaste tillskottet, M, 3 veckor. Det var förstås höjdpunkten, hon var underbar. Två minigruvisar finns det nu.

Extra glad blev jag över att Nylsa, Fertilitetsturisten och Matte kom med och fikade. Jag vet ju att man kan känna sig kluven över andras lycka när man kämpar och kämpar utan att ha det där svaret - kommer jag någonsin lyckas? Att det efterhand kan bli jobbigt att ha många som hoppas. Men jag är så glad över att ha träffad den här gruppen tjejer, det är människor jag lätt hade velat ha till vänner också under andra omständigheter. Vi har sammanförts av slumpen och vårt gemensamma mål och längtan, och jag hoppas det kan fortsätta, och att inte samma längtan gör att det blir för jobbigt att fortsätta ses. Mest av allt hoppas jag förstås att alla skall få det de drömmer om, även om det är jobbigt med andra som hoppas...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med om gruv-12.e beskrivningen. För mig var det för jobbigt denna gång. Hakar på nästa fika när jag förhoppningsvis har näsan lite mer över vattenytan (längtabarn-näsan alltså :)) skum liknelse blev det kanske men man kan säga så här: just nu är näsan vattenfylld...ingen chans till liv denna månad... eller nått.

Fertilitetsturist sa...

Jag är mycket glad över att få ingå i Gruv-12an! Det ger hopp, och det känns skönt med stödet! :-) Ser fram emot fler bedårande minigruvisar! Kram FT