måndag, mars 03, 2008

Tävling - fortplantningstapeten!

Varje morgon när jag trött sitter på toan, huvudet i knät (inte mycket längre till dock eftersom magen är i vägen) fascineras jag av tapetens alla "livmödrar". Min toa är väldigt liten så tapeten kommer väldigt nära. Nu har jag dock upptäckt att hela tapeten verkar vara fortplantningsinspirerad... Fixerad? Jag? Låt oss se hur många fler fortplantningsfixerade läsare bloggen har. Para ihop följande organ/händelser med rätt bild:

1 - celldelning
2 - äggledare, inklusive inviftare
3 - livmoder
4 - follikel

3 kommentarer:

Fertilitetsturist sa...

Oh DEN var bra! :-)
1B
2D
3A
4C

Jag kunde bara inte låta bli att svara! :-D

Barnets mamma sa...

1B, 2D, 3A, 4C

Och jag fuskade INTE genom att titta på föregående kommentar ;)

Roligt!

Anonym sa...

1-B
2-D
3-A
4-C

Vilken rolig tapet, är det något 60-talsaktigt?