fredag, mars 07, 2008

Lite skit i hörnen.

Jag köper hushållsnära tjänster. Av mig själv. Det hela är väldigt enkelt. Det börjar med att jag har mer eller mindre rörigt hemma (det händer ofta). Sen blir det fredag och då köper jag mig en stor bunt tulpaner (det är det som är betalningen). Idag har det blivit 20 vita som liksom är lite spetsiga. Jättefina. Men nya fina tulpaner kan man ju inte sätta fram om det är rörigt hemma. Så då har man en toppenmotivation att stöka undan, snabbt och lätt, allt till det facila priset av 70 pix! Rent behöver det däremot inte vara.... bara det inte syns i kvällsljus.

Och när det inte är tulpansäsong då? Ja, då är det svårare med motivationen...

Trevlig helg!

1 kommentar:

nylsa sa...

låter som ett mycket bra sätt, ska nog försöka härma det och börja muta mig själv :)

vad behöver man shoppa för att få tummen ur och putsa fönstren? Räcker tulpaner då? Vårsolen påminner mig om att jag är en latmask som borde gjort det för länge sen.