torsdag, mars 13, 2008

Knud på badhuset

Viktiga funderingar?...

Igår kväll kom jag och tänka på hur det kommer bli för Knud på badhuset. Hur länge kommer han kunna följa med mamma in i damernas omklädningsrum? Och hur stor måste han vara för att jag skall våga släppa honom själv in i herrarnas? På- och avklädning, duschning, tvättning och en nyckel att hålla reda på!

Min mamma skrattade åt mig när jag senast förklarade att hon minsann måste lära mig hur man gör köttsoppa nu. Klart man måste kunna göra köttsoppa om man skall vara mamma. När jag var liten var det det enda med någon form av grönsaker som jag överhuvudtaget åt. Tänk om Knud blir likadan? Då måste jag ju kunna göra köttsoppa så han inte dör av vitaminbrist!

Inte heller tycker min mamma att jag behöver köpa flytväst till Knud ännu, en av de saker som jag kollar efter på Blocket..... Men vi skall ju vara på västkusten i sommar Knud och jag, klart han måste ha en flytväst om vi skulle vilja åka båt. Eller?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Klart Knud ska ha en flytväst, säkerheten är viktig! Vill bara säga att jag uppskattar din blogg och att det är så spännande att få följa dig och den lille.

meningsfull sa...

Nu tror jag du avslöjade att du väntar en Knud och inte en Dubbel-Knud!
Det löser sig säkert med omklädningsrummen på badhuset, kanske går du dit med en pappa-förälder.
Och klart Knud ska ha en flytväst! Vad lajbans att åka båt på Västkusten så tidigt i livet!

Anonym sa...

Vet du att Knud är en pojke, eller är det bara ett antagande?

Moooi sa...

hoppsan, jag det kanske jag inte hade avslöjat tidigare. Nåväl, inte direkt hemligt. Knud är en Knud. Den första av den sorten i min familj sen min pappa... så det blir spännande!

Barnets mamma sa...

Vilka fina funderingar. Jag blir alldeles tårögd.. Till och med jag anar att du blivit mer känslosam..:)