lördag, oktober 13, 2007

Kan det vara sant?

Tog alltså blodprovet igår, kunde inte hålla mig. Och det var alltså positivt, jag är gravid! Har tagit kisstest i morse också och det visar ett svagt svagt svagt streck (hade gärna önskat att det var starkt starkt starkt...). Skall ta ett nytt blodprov nästa vecka och hoppas då att HCG har stigit som det skall.

Vad känner jag? Jag vet inte riktigt. Overkligt. Jag är såklart jätte-jätteglad. Oavsett hur det går har jag aldrig tidigare varit mer gravid än jag är nu. Och jag visste ju faktiskt inte om jag överhuvudtaget kunde bli gravid. Samtidigt känner jag en oro. Men jag skall försöka intala mig själv att njuta av stunden. Just här, just nu är jag faktiskt gravid (som en femmissyster tidigare uttryckt sig).

Ligger hemma och låtsas vara sjuk eftersom jag inte får vara med på bostadsrättsföreningens städdag för Doktorn. Så jag har mycket tid att tänka och känna efter. Förhoppningsvis "kryar jag på mig" till kvällen.

Tack för grattisar och jag tror stenhårt på att hållna tummar har hjälpt.

5 kommentarer:

Storkenflyger sa...

Läser och mitt leende är stort STORT för din skull.

KaKi sa...

YES!

Glädje i mina torkande väntansdagar!

nylsa sa...

Grattis igen, så peppande och skönt att höra att det kan fungera ibland.

Håller tummarna för dig och för embryot och hoppas att allt ska gå lysande hela vägen.
kram

Anonym sa...

TUR att jag surfade in på din sida när jag satt och drack kaffe imorse... då kom jag på att min förening har städddag - och jag som bor på bottenvåningen kan ju inte gömma mig utan att synas. (Sven tycker inte att man ska lyfta tunga saker...) Bråttom fick jag och nu sitter jag på ett fik och gömmer mig från städningen.

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ vad roligt att du också är gravid - faskien vad kul vi ska ha nästa sommar! *vägrar tänka negativa tankar*

kram,
Anna-Stina

Anonym sa...

Hurra! Yesyesyes! Nu sitter jag o blir blöt i ögona igen. 08-orna blir en bra årgång!