torsdag, oktober 04, 2007

Perfekta förhållanden sa Snälla doktorn

Första återbesök hos Snälla doktorn idag. En vecka efter äggplock. Han konstaterade att allt såg perfekt ut. Slemhinna, äggstockar och gulkroppar - kan inte bli bättre. Inget behövs tillsättas eller tas bort. En mycket bra förutsättning för att lyckas (dock säger det ju ingenting om det finns några embryon som fortsatt dela på sig...)

Slutsatsen blir alltså att jag upplåter ett optimalt boende till mina inneboende, även om inte hyresgästerna är optimala.

Skall tillbaks om en vecka. Snälla doktorn ville gärna göra en extra koll eftersom det inte har gått så bra för mig hittills. Han avrådde dessutom stark från att vara med på bostadsrättsföreningens städdag nästa lördag (som jag är med och organiserar). Nya nödlögner krävs alltså. Får bli migrän eller matförgiftning.

Humöret är fortsatt gott! Fasen vad skönt det är att inte alltid vara nere under isen.

Och jo förresten. Feber är inte bra sa doktorn. 37,7 var på gränsen och det var bra att jag stannade hemma och vilade hela dagen i måndag.

Förresten 2. Visste ni att äggstockarna efter ägglossning (eller i alla fall efter äggplock) blir tunga av gulkropparna och lägger sig liksom på bäckenbotten. Idag gick det att se båda äggstockarna samtidigt på ultraljudet. De låg bredvid varandra under livmodern. Konstigt.

2 kommentarer:

KaKi sa...

Åh fan... Det visste jag inte alls. Intressant. Det förklarar plötsligt varför jag fick ont i ljumsken. Försökte förtvivlat förklara för sjukvårdsrådgivningen att jag hade ont i något som var alltför långt ned för att påminna om något som var bekant för mig att göra ont i...

Fertilitetsturist sa...

Hur går det hyresgästerna? Hoppas att de är nöjda med temperaturen nu och att de sköter sig som de ska! I vanlig ordning: tumhållning! :-)