måndag, oktober 08, 2007

Lureri lurera

Någonstans runt den 3:e-4:e inseminationen förbjöd jag mig själv att klämma på brösten för att se om de var ömma. Jag blev så otroligt trött på detta tvångsmässiga beteende. Klämmande gjorde ju mig inte varken mer eller mindre gravid. Jag har hållt mig ganska bra.

Istället har jag utvecklat följande alternativstrategier:
Jag "råkar" stöta till bröstet från sidan med överarmen. Kan t ex lätt uppnås genom att sträcka sig efter kaffekoppen som står på vänster sida, med höger arm.
Allra bäst funkar det om man klämmer till från båda hållen samtidigt, då detta även leder till ett mittenkläm. En stretchning av skulderbladen funkar i detta syfte.
Jag har utvecklat en snabb och studsig gångstil. Även om jag inte har några jättemaraccas så studsar de till oavsett bh-kvalitet.
Noggrann tvagning vid morgonduschen. Man vill ju inte gärna gå runt med smutsiga tuttar, eller hur?

Analysen ger att de är lite ömma... men det kan ju lika gärna förklaras av progesteronet jag petar i mig morgon och kväll.

1 kommentar:

Fertilitetsturist sa...

*skrattar igenkännande*
Hoppas att det inte bara är progesteronet!!! :-)