onsdag, november 21, 2007

Mer alkotips

Häromdagen sjöng jag ju burkölens lov, men jag har nu insett att det finns mycket mer avancerade alternativ. Har från en femmisvännina fått mycket softikerade alkotips att använda på offentliga tillställningar där man inte nödvändigtvis vill skylta med sin nyanlagda nykterism. Hoppas att det är ok att jag delar med mig A, jag är mäkta imponerad. (Här kan man kanske tycka att jag verkar vara fixerad vid alkoholförtärande, men det har jag verkligen ingen anledning att vara. Något större partyliv är det inte frågan om...)

Här kommer tipset!
Köp in:
1 flaska alkoholfritt rött vin
1 flaska alkoholfritt vitt vin
Alkoholfri öl
2 små PET-flaskor med valfri läsk


Se till att du har en rejäl handväska.

Drick upp läsken och skölj ut PET-flaskorna från läskrester.
Fyll vardera flaskan med vitt respektive rött vin.

Ladda din handväska med det röda och vita vinet och den alkoholfria ölen.

På festen:
Tack glatt ja till den dryck som bjuds. Vid första lämpliga tillfälle ta med dig själv och ditt glas till toan där du häller ut det bjudna vinet och ersätter med det medsmugglade alkoholfria. Återgå till festen och drick av hjärtans lust! Upprepa vid behov.

1 kommentar:

Anonym sa...

Har faktiskt själv tänkt på det där. Att skylla på penicillinkur är ju genomskinligt när man är nygravid och jag har dessutom dåligt pokerfejs (även om nog ingen misstänker att jag som singel skulle kunna vara gravid)

Ska på en fest nu med en nygravid kompis (själv har jag just gjort IVF men inte fått svar på hur det gått än)och vi tänkte ta med alkoholfritt vin och köra din variant ovan. Känns dock som det kan bli svårt att hålla detta hela kvällen utan problem. Det är ett (förmodligen) väldigt blött party vi ska på. Skulle nästan vara enklare att inte gå alls...