fredag, november 16, 2007

Tacka vettja burköl!

Avdelningsaktivitet med nya avdelningen igår. I flera veckor har de skickat instruktioner om oömma skor, balanssinne, regnkläder vid dåligt väder, mössa, och om du varit scout - kom ihåg "var redo"!

Har haft sån råångest för denna aktivitet. Vad är det för jävla idioter som planerar en utomhusaktivitet på kvällstid i november tänker jag! Ja ja, lättlurad har jag alltid varit och det var just bara ett lur. Vi lämnade inte ens kontoret. Var lycklig hela kvällen av bara av att jag slapp gå ut.

Istället blev det körsång med företagets kör. Modigt arrangerat tycker jag då det är många på avdelningen som man kan tänka sig inte skulle vara så frimodiga när det gäller stämsången. Det var bara en gubbe som lämnade i protest. Men resten sjöng av hjärtans lust. Jättekul! (förutom parfymen på damen bredvid mig, den var inte kul)

Efteråt var det italiensk buffe (mycket gott som inte jag får äta, chansade på mozzarella och det visade sig vara ok).

Men det bästa av allt var burkölen. Kunde suga på denna hela kvällen utan att någon märkte att innehållet överhuvudtaget inte förändrades (förutom min chef som vid ett tillfälle lyfte på burken.. det var väl konstigt!)

Inga kommentarer: