måndag, november 05, 2007

Shit!

Fick just ett samtal från min förra arbetsgivare. Träffade på europachefen där för ca ett år sen och sa skämtsamt att om de har något jobb till mig som skulle innebära ett karriärlyft (då jag absolut inte var intresserad av att gå tillbaks till min tidigare roll) så kunde de väl höra av sig.

Nu ringde det en gubbe och undrade om jag var intresserad av att diskutera vad det skulle kunna finnas för möjligheter! Ehhh, ja visst sa jag. Så han skulle skicka lite info och så skulle vi se om vi kunde träffas nästa vecka. Oj oj.... Måste ju höra vad de har att säga, men skulle ju inte kunna byta jobb nu! Skulle jag sagt att jag inte var intresserad?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Go for it girl!

Gå på intervjun - om du vill ha jobbet och de verkar seriösa, säg att du är väldigt intresserad men är tidigt gravid.

Om de har ett fokus på framtiden så vet de att det bara är ett kort tid av ett arbetsliv som man är mammaledig.

Om du inte vill ha jobbet var det iallafall kul att gå och prata med dem!

Förutsätt absolut inte att de bara vill ha dig under det närmaste året - utan att de vill ha dig för en lååååång tid!

/Anna-Stina

Jo sa...

Nej, det är ju inte så lätt att veta. Har varit medlem i Femmis i två år, men gick ur i Januari, då jag siktade in mig på adoption. Men nu tänker jag om.
Lycka till.