torsdag, november 08, 2007

Trött som en sill

Idag blir det sångtext från Galenskaparna. Så här trött är jag:

Säng, säng, säng
Sova, sova, sova
Säng, säng, säng
Se på mig, jag är död som en sill
jag är trött, jag är trött, jag är jättetrött. Ååh

Se på mig, jag är väck som en tung gammal säck
jag är trött, jag är jättetrött. Ååh
Se på mig, jag är trött som ett såll som är blött
jag är trött, jag är jättetrött

Får jag sova lite, får jag sova lite, får jag sova
så blir jag...

Där måste jag sluta eftersom jag inte blir piggelin hur mycket jag än sover. Igår gick jag och la mig klockan 8 (åtta!) och idag är jag ändå helt förstörd.

Och hungrig...

Jag har förvandlats till någonslags basversion av människa som bara är intresserad av att tillgodose energibehov, och att ransonera förbrukningen.

2 kommentarer:

Matte sa...

Passa på och sov nu, det kommer du sedan inte att få göra på några år, he he. Apropå ul-maskinen så kanske vi kan leasa snälla doktorns på fredagar, då använder han den ju inte.
Kram

Åsa sa...

Förstår dig så! Man får ta alla chanser till lite sömn. Men de säger det ska bli bättre i v 12?! Vi kan ju hoppas!!:)