söndag, november 11, 2007

Omättlig?

8+1:
Har just käkat frukost. Två mackor med ost, skinka och tomat, och ett glas mjölk. Det känns som jag inte käkat alls. Har läst någonstans att det extrabehov av näring som man behöver när man är gravid motsvarar en ostmacka om dagen. EN OSTMACKA! Det är ju ingenting. Skulle kunna äta hundra ostmackor.

Jag har alltid tänkt ang vikt och graviditet att ja, man får väl hålla igen lite som vanligt, så är det nog inga problem med vikten. Jag hade ju inte fattat hur hungrig man skulle bli. Hungrig och lätt illamående och inte sugen på mat men helt fixerad vid vad man kan tänkas få i sig nästa mål. Och att äta frukost på helgen och sedan vänta till fyra-femtiden med middag som är min normala rutin är helt uteslutet. Minst var 4:e timma behöver jag MAT!

Min mage är redan tjock. Försöker spänna magmusklerna lite för att avgöra om den bara är uppsvälld eller om det är extrafett. En kombination tror jag. När skall det synas på riktigt? Alltså när det är uppenbar gravidmage och inte bara fetmage? Ganska långt fram tror jag...

Nej, idag blir det tunika-shopping.

5 kommentarer:

Barnets mamma sa...

Ät du och bry dig inte om ifall du skulle bli lite småtjock =) Det försvinner igen när du ammar.. Jag är övertygad om att man ska lyssna till sin kropp! Vill kroppen ha extra mat så ska den få det. (Och jag har dessutom aldrig fattat varför det är så tabu med några extra kilo i västvärlden!)

Kram

Fertilitetsturist sa...

Underbart! Ät och njut!
Jag vill också bli en tjockis! ;-)

Åsa sa...

Jag håller med dig. Hade aldrig väntat mig att jag skulle bli så mat-krävande men nu vill jag ha mat heeela tiden. Vi får bejaka det och njuta helt enkelt!

Matte sa...

Hallå där! Du har inte anlag för att bli tjock. Du kommer att få en liten bula som sedan försvinner direkt. Helt övertygad!

Anonym sa...

Visst är det märkligt! Plötsligt styrs man helt o hållet av en mat-o-sov-klocka man inte hade en aning om fanns. Det är lite häftigt att kroppen tar över och ser till så man sköter sig...