torsdag, november 22, 2007

Tjohoo och beroenden!

Jag fick 1.9 på högskoleprovet! Tjohoo! Det betyder att jag med tillägg för arbetslivserfarenhet skulle kunna komma in på läkarlinjen överallt utom i Stockholm.

Men nu är ju inte läkaralternativet riktigt aktuellt längre. Det var ju ett alternativ i samband med väntan i adoptionskö. Och om allt går vägen (peppar, peppar, tvi tvi tvi, hasta kvasta) så blir det ju inga adoptionsköer.

Fast man skulle ju kunna tänka sig ett alternativ E kanske... Alltså alternativ D i kombination med en snäll och generös man? Som tar hand om finanserna och Knutte medan jag förverkligar mig själv? Eller Lotto-alternativet? Har en stående 10-veckors rad sen ett år tillbaks. Liten chans att vinna, jag vet, men oändligt mycket större än vid inget spel alls. Lottovinsten är ett riktigt bra alternativ faktiskt! Som passar ihop med alla alternativplaner.

Beroenden.
Har tiggt till mig ett extra ultraljud hos snälla doktorn nästa vecka. Kände att jag behöver min UL-fix. Det är över två veckor sen sist. Och doktorn öppnade nästan för alternativet själv när han senast nämnde att det var ju många som kände att de gärna ville göra en koll till och då brukar de vara tillmötesgående. Ringde Snälla syster och hon var så hjälpsam så, ja det brukar vi inte knussla med sa hon.

Tjohoo!

5 kommentarer:

meningsfull sa...

Grattis!
Jag kanske är naiv (förmodligen...) men visst borde det gå att plugga till läkare som ensamstående mamma också?
På något sätt...

Åsa sa...

WOHOO! Grattis till det suveräna resultatet!!
Jag håller med meningsfull - det borde gå på nåt sätt för dig att kunna plugga även som ensamstående mamma. Ett alternativ F finns nog - på nåt sätt!! Stort grattis igen!

Storkenflyger sa...

GRATTIS vad smart du är! Impad till max.

Jag hoppas och tror att du snart träffar en man. Känner på mig det...du verkar ha flyt i livet just nu :)

Anonym sa...

Du blir värsta bästa läkarmorsan: Beg, steal or borrow!
...UL-tips: BM kommer (ska!) erbjuda dig träffa läkare -gör det! För Ul:ets skull om inte annat. Tiden är lååång t v20 o d "vanliga" UL:et... (Som ivf:are borde du dessutom kunna få ytterligare nåt emellan).

Barnets mamma sa...

1,9?! Skitbra ju!!