måndag, september 03, 2007

Utmanad

Jag är utmanad av Kantarellkisse. Här är 8 fakta om mig själv.

1. Jag är badkarsberoende. Direkt när det börjar bli lite kyligare i luften längtar jag bara efter att få komma hem och lägga mig i ett varmt bad, hela tiden. Tror det är ett men från uppväxten i villa, i kombination med allmän frusenhet. Vattenfriheten i lägenhet är liksom för mycket för mig att hantera (vattenbulimi?). Försöker dock undvika badandet inför och efter inseminations- eller IVF-försök. Tänker att värmda ägg nog inte är så bra för fertiliteten.

2. Jag tänker jätteelaka saker om människor jag inte känner t ex på tunnelbanan. Att de är fula, feta, trista osv osv. Tänk om jag skulle ställa mig och skrika de där sakerna till någon någon gång... Hoppas det inte händer.

3. Det finns viss musik som jag gillar bara i smyg. (Tänk Barbara Streisand-kategorin)

4. Jag är ganska händig. Och jag blir otroligt nöjd över mig själv när jag gjort något snickeriaktigt! (Dock inte den gången jag monterat en rullgardin för att i nästa ögonblick upptäcka att det inte längre gick att öppna balkongdörren.)

5. Jag gillar månaden november. Inte bäst av alla månader men den är helt ok. Kanske har det med badandet att göra. November har oförtjänt dåligt rykte tycker jag.


6. Jag brukar ha odlingsprojekt på min (lilla) balkong. I år har det varit tomater, rabarber och paprikor. Det har gått ganska bra. Förra året var det potatis. Här är resultatet:
.

7. Jag tittar alldeles för mycket på TV. Jag kan inte vara hemma själv utan att ha TV:n på. Även om jag (mot förmodan) gör något annat än att titta på den. Jag har till och med TV:n på när jag skall sova, jag sätter den på sleep timer.
.
8. Jag brukar kolla på hus i Amsterdam. Fast jag har inga direkta planer på att flytta dit. Men de har fantastiska hus där. Amsterdam är min favoritstad.
.
Bonus:
9. Jag är strukturfascist. Att jag inte får till de tre sista punkterna i samma format som de andra ger mig utslag!!
.
Nej, nu skall jag hoppa i badet! Tv:n är på.

Inga kommentarer: