tisdag, september 18, 2007

Bu eller bä?

Stimuleringsdag 6:
Ja, jag vet inte riktigt!? Det var bara en äggblåsa idag som var lite större (8 mm) men det fanns ett helt gäng små. Så det var liksom både många och väldigt få. Hmm, hur skall jag känna nu? Tror nog jag får sväva i limbo (med liten dragning åt ofrånkomlig oro) tills på fredag och nästa VUL.

Fick tag på kliniken i Danmark efter mail och två meddelanden på telefonsvararen (ja jag hann bli stressad!) för att fråga om jag skulle höja dosen, men det tyckte de inte. Betyder det att jag inte skall oroa mig? De kanske är riktigt måna om att inte stressa mina ägg om det nu var det som var problemet sist.

Dagens mantra: "jag förlitar mig på expertisen och vilar i tryggheten att de fattar rätt beslut, jag jag förlitar mig på expertisen och vilar i tryggheten att de fattar rätt beslut, jag förlitar mig på expertisen och vilar i tryggheten att de fattar...."

Onödig oro 4: att nya doktorn inte skulle vara bra. Mycket sympatisk kvinna som när jag förklarade hur svårt det var hitta en läkare som hjälper till utbrister: "Nej men det gör jag så gärna, att titta på äggblåsor är det roligaste jag vet!" Att hon dessutom berättade att hon själv hade IVF-barn gjorde ju inte saken sämre. Kanske finns det hopp efter Dr Sven.

Dagens nytända stjärna: Mera plus i femmis-gänget! hurra hurra hurra!

2 kommentarer:

Storkenflyger sa...

jag vet inte så mycket om hur det ska se ut inför IVF men många små låter väl bra? vad händer med den stora när de små växer till?

Skön gynekolog som tycker att det roligaste som finns är att mäta folliklar. Fler sådana önskas!

Visst var det underbart med morgonens pluss-mejl. Tårarna kom fram...

Tingeling sa...

Hmm..svårt att säga förstås, alla reagerar ju individuellt på mediciner inför IVF. Hur många dagar har du sprutat? I och med att man ju nedreglerats rätt rejält kan det ju ta ett tag att producera äggblåsor i rätt storlek och man kan bli tvungen att justera dosen rätt många gånger innan man hittar rätt.
Äggblåsan ska i en normal cykel vara 21 mm för att släppa, men som sagt - du kan ju ha måånga sprutdagar kvar. Och jag tror helt fullt och fast att du ska hålla fast vid ditt mantra och LITA PÅ vad läkaren säger. De vet absolut bäst!
Lycka till!