söndag, september 16, 2007

Rund som en boll - tjock som ett troll

Stimuleringsdag 4:
Jag har gjort slut med mina tajta jeans. Jag bestämde mig igår efter en pekinganka. Det är liksom inte värt det längre. Vi passar helt enkelt inte ihop...

Hade ju förstås hoppats på att det skulle vara graviditetsmage och inte IVF-mediciner, pekingankor eller konferensmat som skulle tvinga isär oss.

Apropå konferensande så var kursen jag var på onsdag till fredag överraskande givande. Det är en ledarskapsutbildning (för tjejer) och denna första del gällde självkännedom. Jag var egentligen inte särskilt motiverad, det är jag aldrig nuförtiden när det gäller jobb (jag skulle ju varit mammaledig nu ju!), men mitt förnuftiga jag försöker ta de chanser jag får till att göra roliga jobbsaker. Har insett att om mitt liv skall vara på paus tills jag blir mamma kommer det bli otroligt tråkigt. Det finns ju tyvärr ingen garanti för när det kommer ske, eller att det alls kommer ske (gud förbjude!! tvi tvi tvi).

Till nästa kurstillfälle skall vi ha tänkt igenom och fyllt i en personligt utvecklingsplan. Så här skulle den kunna se ut för mig. Undrar om det är det här de tänker sig...

Vision
Föreställ dig att du om två år lever under den bästa tiden i ditt yrkesliv. Hur ser din arbetssituation ut då?
Njaa men, då jobbar jag inte. Jag är ju mammaledig. Alternativt pluggar jag till läkare.

Mission
Vad är viktigt för dig i livet? Vem vill du vara?
Det är viktigt för mig att ha en familj. Jag vill vara en bra mamma!

Mål
Bestäm två konkreta mål som kommer att hjälpa dig förverkliga din vision och mission.
Jag skall fortsätta med IVF:er 1 år till så många gånger jag hinner och själen orkar med.
Jag skall anmäla mig till adoptionskursen och sedan fortsätta adoptionsprocessen.

Supporters
Vilka personer kan du få hjälp och stöd av?
Femmis-gänget, Dansk fertilitetsklinik, föräldrar och vänner, snälla doktorn.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lustigt :)
Så där skulle jag också skriva för att på ngt sätt få barn är också mitt mål nr ett och så länge det inte är uppfyllt är det väldigt svårt att bry sig om sekundära saker såsom "karriären". Först när mål nr ett är uppfyllt (vilket jag innerligt hoppas att det kommer att bli) kommer jag kunna se till andra mål här i livet.