fredag, september 21, 2007

Finns det ägg, finns det hopp!

Stimuleringsdag 9:
Det finns ägg! Ja, äggblåsor i alla fall (eller ägglådor som min kära paps trodde jag sa när jag förklarade IVF för honom).

Jag var så rädd när jag klev in till doktorn idag. Så otroligt orolig att dosen inte skall ha varit tillräcklig och att det inte hade blivit några ägg, och att försöket skulle behöva avbrytas. Men, ta i trä, det ser bra ut. So far, so good. Det finns ca 12 stycken äggblåsor, varierande i storlek mellan 10 och 12 mm. Jag sprutar på med 150 IE Gonal-F.

Kändes lite bättre en stund men sen verkar det som mitt psyke kom på att det faktiskt finns mycket kvar att oroa sig för. Så var klumpen i magen tillbaks. Jag har fövandlats till ett nervöst vrak! De människor därute som blir gravida helt naturligt skall tacka Gudarna för det! Det här är inte kul.

Onödig oro 5: Doseringen av äggstimulerande medicin verkar vara fullt tillräcklig!

Minnesanteckning:
S-Östradiol 2142 pmol/L på stimuleringsdag 8.
Förra försöket 5033 på motsvarande dag.

3 kommentarer:

nylsa sa...

Härligt med alla äggblåsorna, tror att det kommer gå bra den här gången. Tummarna hålls och jag hoppas med dig!
Kram

Storkenflyger sa...

Puh! Skönt. Bra. Jippi. Full fart framåt!

Tingeling sa...

Låter ju finemang det där! Vilken lättnad att få goda besked när man är oroad och nervös, det känns säkert hääärligt!