måndag, september 24, 2007

Sluta spöka!

En uppmaning:
Snälla hjärnan sluta spöka för mig är du vänlig. Hur du än bär dig åt kommer du inte hitta en lösning som får dig att känna att du är i kontroll i den här situationen. Nu är det faktiskt två läkare som är helt överens om att morgondagen är ägglossningssprutedax! Sluta tänk på ägg som inte skulle vara mogna eller ägg som inte delar på sig! Basta!!!

Minnesanteckning stimuleringsdag 12:
Endometrium: 11 mm
Höger: 3st 16 mm, >5 st 13 mm
Vänster: 2 st 15 mm, > 3st 13 mm

Japp, så är det alltså nära. I kväll tar jag sista dosen Gonal-F och i morgon kväll är det dags för ägglossningssprutan. Äggplock blir på torsdag kl 9:30 och äggåterföring på lördag kl 10:00. Embryona (embryerna, embryorna?) får alltså bara två dagar på sig innan det är dags för återföring. Inte optimalt kan jag tycka med tanke på tidigare delningsmissöden, man vill ju gärna veta vilka som tänker ge upp innan man sätter tillbaks dem. Men kliniken är inte öppen på söndagarna så det är bara att gilla läget. Läkaren verkar inte tycka det är något problem så jag får väl lita på honom.... (om det blir ett tredje försök så blir det på hans bekostnad, så man kan ju hoppas att de är lika angelägna som jag att det skall lyckas, om än av skild anledning).

Jag har valt att åka fram och tillbaks till Köpenhamn de två dagarna. Blir för besvärligt att vara borta från jobbet igen. Hmm, undrars hur koncentrerad jag kommer vara på fredag (eller hur jag kommer må, kommer inte ihåg riktigt från förra gången, men känns inte som det var direkt tipp topp). Nu när det bara blev en dag jag behöver vara borta (torsdag) har jag bara sagt att jag behöver vara ledig på jobbet, utan att ge direkt anledning. Behöver inte låtsas vara sjuk och det känns väldigt skönt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Håller tummarna för dig!

Hälsningar
Ulrika (funderare i Gbg)

Storkenflyger sa...

Oj oj nu är det nära. Mina tankar är hos dig.

Till hjärnan säger jag : sluta tramsa!

Till äggen säger jag: dela er fint i värmeskåpet och livmodern när så är dags.

Anonym sa...

Jag hade utplock på onsdag och insättning på fredagen och nu är jag gravid :) så 2 dagars odling kan räcka!!!!
Jag håller tummarna för äggen!!!

/Anna-Stina

Moooi sa...

Tack allihopa!