lördag, september 29, 2007

Två inneboende

Sedan kl 12:00 idag bor det två stycken 4-celliga, perfekta embryon i mig!

Jag kom till kliniken kl 9, en timme för tidigt, finns inte så mycket att ta sig för i Köpenhamn en tidig lördagsmorgon. Laboratoriemänniskan höll just på att gå igenom alla embryon för att kolla status på delningen. Av de 12 befruktade äggen var det många som hade delat sig till 2-cellstadiet berättade han, men inget till 4-cells som är det optimala på dag 2. Efter lite konfererande mellan doktor och labman och en check mot mina restider blev det bestämt att jag skulle komma tillbaks kl 12, i förhoppningen att något/några delat sig till 4.

Ett par timmar och lite shopping senare är det tummen upp från doktorn. Thank you, thank you, thank you!!

De övriga äggen är långsamma och det är tveksamt om det blir några till frysen. Stort bortfall och liknande scenario som sist alltså. Men det KÄNNS mycket bättre! Och härmed läggs den sista energin på att fundera på hur det hade blivit om man hade väntat en dag till med återföringen. Basta!

Så från och med nu är jag (utvalt förslag från Tingelings lista):
- gravid tills motsatsen bevisats!

8 kommentarer:

Fertilitetsturist sa...

Grattis! Nu fortsätter jag att hålla tummarna för dig och för celldelningen!

Anonym sa...

Tror baske mig jag inte bara hållit tummarna utan andan oxå sista dagarna -fortsätter med tummarna men tänkte andas lite... Tror föresten 2-dagarsodling är bra -kickerstjejen i magen bodde bara 2 dygn i värmeskåpet innan hon fick komma tbax till mamma!
Heja embisarna!

Tingeling sa...

JIHAA! GRATTIS!
Och smart att vänta och kolla vilka ägg som klarade gallringen, du tycks ha samma problem som jag med celldelningen?!

Nu hoppas vi på bra resultat - och TVÅ ägg höjer ju sannolikheten att lyckas, lite avis måste medges.. säger Ting som ruvar på ETT fint 8celligt.

nylsa sa...

Åh vad spännande, här hålls tummar för fullt för dig. Härligt att det känns bättre den här gången, då kanske den evighetslånga tvåveckorsväntan blir lite lite lättare.
Heja embryona heja dig!

Storkenflyger sa...

Jippi! Gud va härligt att läsa att du fick tillbaka TVÅ stycken!!!! Underbart. Nu hoppas jag som en galning.

När är testdatum?

Anonym sa...

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Jag har med spänning fökjt utvecklingen - 2 4-celliga är ett strålande resultat. Jag hade ju samma och nu är det en liten guld-bebbe på väg!

Jag håller tummarna - NATURLIGTVIS är du gravid (tills motsatsen bevisats - och jag tror inte att den kommer att bevisas!!!)

Kramar
Anna-Stina

Barnets mamma sa...

Hej. Hittade din blogg via Tingeling. Håller tummarna för dig!
Http://minprovrorsbefruktning.blogg.se

Moooi sa...

Tack alla för kommentarerna! Var tvungen att gråta en liten skvätt. Jag vet ju att ni alla kämpar/kämpat på själva, skönt att få stöd av er som verkligen förstår.

PS Malin: jag är glad att du börjat andas, vill ju gärna träffa dig igen!
Tingeling: med "våra problem" tror jag ett 8-celligt på dag 3 är minst lika bra som två 4-celliga på dag 2!
Storken: testdatum är på lördag om två veckor