tisdag, september 25, 2007

Skengravid - redan?

Jag och Jungfru Maria....

Följande symptom noteras två dagar INNAN äggplock:
Jättehungrig. Smällde i mig en pizza efter jobbet. - Vem vet när jag får äta parmaskinka igen! (ursäkt som använts flitigt både för det ena och det andra under the baby-making-year). Jag blev lagom mätt. Det är konstigt.
Jättetrött. Somnade som en mätt liten gris på soffan och hade gärna sovit hela kvällen. Vaknade med ett ryck när jag kom på att i kväll är det dags för ägglossningsspruta. Det hade ju inte varit kul att missa.
Illamående. Jag har varit konstant lätt illamående i flera dagar, hungrig och inte sugen på mat på samma gång (pizza exkluderat).
Mage som en spärrballong. Kan kanske delvis förklaras av sista-chansen-ätandet. Men inte enbart det.
Det drar och spänner i äggstockarna. Skulle kunna tolkas som de ligamentssmärtor man får när livmodern växer.
Ömma bröstvårtor. Tecknet som under årets instudering av jordens alla graviditetssymptom har glidit upp i toppen. Inte ömma bröst alltså, utan ömma bröstvårtor.

Ha! där fick du hjärnan, motattack för nästa vecka när det är dags att börja storspöka.

1 kommentar:

Storkenflyger sa...

Ha där fick hjärnan så den teg. Jag tror att det är väldigt bra att du skrev ner detta. Själv har jag börjat tröttna rejält på min larviga hjärna som varenda månad tänker "så HÄR har det inte varit tidigare". Yeh right! Sånt jädra bull alltså.

Med facit i hand inser jag att trötthet, luktsinne, bröstont och mensvärk kommer och går hela jädra tiden.

Man ska också minnas att väldigt, väldigt vääääääääldigt många kvinnor inte har ETT enda tidigt graviditetssymtom.


Förtsätter krama tummar för dig!