fredag, september 28, 2007

Äggfabrik

Vid gårdagens äggplock fick de ut 21 ägg (som idag har reviderats till 18, 3 var visst inte ägg i alla fall).... 18 ägg är precis samma resultat som förra gången. Och ändå har jag bara fått 2/3 så hög dos denna gång.

Förstår att detta låter fantastiskt för de som har problem med att producera ägg. Men i mitt fall var målet den här gången att jag skulle få färre ägg, vilket i sin tur borde ge bättre kvalitet (förra gången delade de sig inte).

Så återigen - är det bu eller bä? Morgondagen kommer ju utvisa. Har de delat sig???? Kliniken ringde i morse och meddelade att fertiliseringen ser bra ut, 11-12 är befruktade (den där 12:an ger jag inte mycket hopp). Sist var 13 befruktade. Men delningen kan man inte se förrän i morgon och då är jag redan på plats. Huga, lite väl spännande.

Fick uppklarat ett donatormissförstånd igår också. Laboranten kom in och förklarade att de inte hade någon donator på lager som passade mitt önskemål på längd. Ja alltså över 1.90 säger hon. Ehhh, jag har aldrig önskat över 1.90... Nu blev det en 1.82 och det låter perfekt tycker jag.

För övrigt är jag allmänt koko. En man som satt bredvid mig igår drog upp en nässprej varvid jag tänker "-Åhh, han kanske gör IVF!?". Hollo!

Tack till tumhållarna!

5 kommentarer:

Fertilitetsturist sa...

Om några minuter tar lördagstummarna vid! :-D Har inte helt hängt med från början nu, så jag undrar i vilket land du gör IVF..?

Fertilitetsturist sa...

Hm... DK var det ja... ;-)

KaKi sa...

�hh... Nu h�ller jag mina tummar. 29 minuter kvar till ni �r tillsammans igen, du och ditt �gg

Tingeling sa...

Hej! Min blogg har flyttat till den här adressen:

http://www.tingelingstankar.blogspot.com/

välkommen in!

Storkenflyger sa...

HEJA HEJA HEJA. Dela er fint nu snälla ägg!