måndag, september 10, 2007

Gynekologbesök - lika naturligt som att äta, sova eller gå på toa?

Ett snabbt överslag ger att jag har varit hos gynekolog/barnmorska säkert 25 gånger under det senaste 1,5 åren. Det känns numera som den normalaste sak i värden att skutta upp i gynstolen. Närmast intressant - jaha, hur ser det ut idag då!?

Idag såg det ut så här: slemhinna (tunn och enskiktad) och äggstocksaktivitet (brist på) tyder på att jag är nedreglerad. Och cystan har minskat och är tydligen inget att oroa sig för.

Sprutstart 13:e september - CHECK!

1 kommentar:

KaKi sa...

Hehe... Känner igen det där. Att ligga med särade ben känns som en barnlek. Tänk den tid när man oroade sig för det möjligen årliga gynbesöket. Har sedan januari gjort samma sak sisådär 10ggr och därtill 4 inseminationer och 1 inseminationskontroll som ledde till ickeförsök.

Om någon talat om det jag nu vet för mig när jag varit yngre hade jag trott att de skojade. Saker jag inte trodde om mitt liv när jag var 15 var att 1.Jag skulle ha det yrke jag då avskydde mest 2.Jag skulle vara singel och framför allt ogift 3.Jag skulle nojja efter att ha misslyckats med att bli gravid ENSAM i ett halvår 4.Jag skulle betrakta gynekologer som de vanligaste doktorerna och helt ogenerat diskutera fertilitet iklädd endast tröja...

På många sätt är det nog tur att jag inte visste hur det skulle bli.